Dersin Adı | Akıllı Giysi Tasarımları ve Teknolojileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 652 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu giriş dersi “Akıllı Uygulamalar, Akıllı Kavramlar” konusuna genel bir bakış açısı geliştirerek, çeşitli akıllı özelliklere sahip giysilerin tasarlanması ve üretilmesi alanındaki teknolojiler ile devam eder. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, akıllı ve etkileşimli uygulamaların kavramsal tasarımını anlamayı amaçlamaktadır. İlgili projelerin ve tasarımların sunumları ve raporları dersin başlıca araçları olacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı ve giriş | Yok |
2 | Akıllı Giysi Teknolojisi – Uygulamalar, Tanım (Sunumlar) - Akıllı Giysi Bileşenleri | Cho, Gilsoo (Ed.), Smart Clothing Technology and Applications, Bölüm 1 |
3 | Sürdürülebilirlik & Moda Paneli, Mimarlık Merkezi, Saat: 10:00 | Cho, Gilsoo (Ed.), Smart Clothing Technology and Applications, Bölüm 2. CRC Press, Taylor&Francis Group, 2010 |
4 | Akıllı Giysi Tasarım Süreci – Akıllı Giysi Tasarım Süreci için Planlama ve Tasarlama – Akıllı Kavramlar / Vaka çalışmaları – İlk Ödev hazırlıkları | Quinn B, Fashion Futures, B, Merrell, 2011. |
5 | Sağlık, Askeriye ve Spor Endüstrilerinde Akıllı Giysi Uygulamaları – Spor ve Boş Zaman Etkinlikleri için Akıllı Giyim Ürünleri (Tartışma/gözden geçirme) | Quinn B, Fashion Futures, B, Merrell, 2011. |
6 | Akıllı Giysi Uygulamaları, Akademik Konuk / Işıklandırılmış Tasarım Uygulamaları | Quinn B, Fashion Futures, B, Merrell, 2011. |
7 | Öğrenci Sunumları / Akıllı Kavram | |
8 | Öğrenci Sunumları / Akıllı Kavram | |
9 | Davetli Konuk | |
10 | İkinci Ödev / Proje Çalışmaları Tartışması | |
11 | Proje Çalışmaları – Tartışma | Okuma ve tartışma |
12 | Proje Çalışmaları – Tartışma | Okuma ve Tartışma |
13 | Proje Çalışmaları – Tartışma | Okuma ve Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunum ve Final Raporu |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cho, Gilsoo (Ed.),Smart Clothing Technology and Applications CRC Press, Taylor&Francis Group, 2010 Tao., X (Ed.), Wearable Electronics and Photonics, Woodhead Publishing Series in Textiles No. 46,ISBN-13: 978 1 85573 605 4,March 2005 Hamilton,C., Wearable Computers, A K Peters/CRC Press, 2003 Tao, X. (Ed.), Smart Fibres, Fabrics, and Clothing, Woodhead Publishing, 2001. Ozan Kayacan, Ender Yazgan Bulgun, Özge Şahin, "Implementation of Steel-based Fabric Panels in a Heated Garment Design", Textile Research Journal, 79, 16, 1427-1437, 2009, Ozan Kayacan, Ender Yazgan Bulgun, "Heating Behaviors of Metallic Textile Structures", International Clothing Science and Technology, Vol. 21 No 2/3, pp.127-136, 2009 Yavuz Senol, Taner Akkan, Ender Yazgan Bulgun, Ozan Kayacan, “Active T-shirt, International Journal of Clothing Science and Technology, Vol.23 Iss:4,pp 249-257, (2011) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 19 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 | |
Proje | 1 | 60 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, | X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, | X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, | X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, | X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, | X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, | X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, | X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, | X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, | X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest